Mindegy, milyen drága egy telefon, mindegy, milyen biztonsági rendszer van rajta, az emberi hibák ellen semmi nem véd.
Egy magyar üzletember vagyona jó részét elbukhatja, mert túl drága telefont választott. Vertut használt ugyanis, melynek forgalmazója a mobiltulajdonosokat exkluzív szolgáltatásokkal "kényezteti" Ezek keretében például a telefonokat félévente kötelező szervizen tisztítják ki és frissítik. Ez alkalmanként és készülékenként 300 ezer forintba (!) kerül: az adatokat lementik, elvégzik a műszaki teendőket, majd mindent visszamásolnak a készülékre.
Az üzletember is használta ezeket a szolgáltatásokat, de sajnos egy alkalommal az adatait nemcsak a saját, hanem felesége készülékére is visszamásolták. És - ahogy az lenni szokott - ezen adatok közt nem csupán üzleti levelezés és SMS-ek szerepeltek, hanem olyan intim beszélgetések és fotók is, amelynek láttán az asszony azonnal benyújtotta a válópert, magának követelve a vállalkozó által az ő nevére íratott cégeket és további, közös vagyontárgyakat, összesen több százmillió forint értékben.
A Vertu magyarországi képviselete írásban elismerte a hibát, és közölték: tudják, hogy ekkora kárt nem lehet könnyen elrendezni, de meghívták a őket egy rendezvényükre, és egy méregdrága pezsgőt is felajánlottak, amiből egy nagy üveg akár 300 ezer forintot is érhet, valamint azt is jelezték, hogy ott lehetnek a legújabb készülék bemutatóján.
Eltekintve az erkölcsi felelősségtől, érthetetlen, hogy egy komoly mobilos cég hogyan engedhet meg magának ekkora adatbiztonsági hibát, ráadásul egy olyan cég, amelynek ügyfelei kiemelten magas összegek felett rendelkeznek és ezek mozgását nemegyszer telefonjukról irányítják. Így nem is csoda, ha a vállalkozó most rekordméretű kártérítési pert indít a Vertu ellen.
Az esemény konklúziója pedig az, hogy tökéletes adatbiztonság a mobiltelefóniában csak úgy kivitelezhető, ha a telefonunkon nem beszélünk fontos témákról és nem is tárolunk semmilyen kényes adatot rajta.