SecuritX

Biztonságos?

Törvénnyel tiltanák meg milliók lehallgatását...

2015. május 20. 20:31 - Madington Levy

Amerikában. Ezt gyorsan tegyük azért hozzá. Az, hogy Magyarországon mi a helyzet néma csend kíséri.

De erről majd egy későbbi posztban.

Most gyorsan elmondanék néhány józan paraszti ésszel azonnal bennem felvetődő kétséget. Lévén, én öreg szkeptikus vagyok az első kérdésem rögtön ez: vissza tart majd ez a törvényi szabályozás bárkit is? Hiszen lehallgatni eddig sem volt szabad, csak nem volt tilos (mármint törvényileg.)

jack-bauer-flapphone.jpg

Most majd jól tilos lesz, abba is hagyja mindenki. Amerikában. Ott, ahol a paranoia olyan méreteket öltött, hogy emberek ezrei készülnek bunkerekkel és fegyverekkel a következő atomtámadásra. Ott, ahol egyébként a fegyverviselés legális.

Óriási rajongója voltam a 24 című sorozatnak. Jack Bauer forever, hirdette az én csengőhangom is. Totális laikusként rengeteg kütyüre és titkos ügynökös megoldásra, számítógépes és szoftveres varázslásra döbbentem itt rá. Néztem az epizódokat és szinte nem volt évad, hogy legalább egyszer ne csodálkoztam volna rá: ilyen már van? Lehetséges egyik országból műholdas vagy hőkövetős szoftverrel kiiktatni valakit? (mer’ volt ám ilyen is kérem szépen)

Szóval a 24-ben volt egyszer egy olyan szoftver, melynek segítségével hang analízissel szűrnek ki telefonos beszélgetésekből olyan szavakat, hogy „terrorista”, „bomba” vagy „merénylet”. Az is elhangzott, hogy ma már simán a helyét is meghatározzák a telefonálónak a mobilon keresztül. Kérdem én akkor józan paraszti ésszel kérem tisztelettel: ezeknek a szoftvereknek mi lesz a sorsuk? Törlik őket? Megígérik, hogy többet nem használják?

„Amennyiben a Szenátus is rábólint, úgy a USA Freedom Act törvénnyé válik, és kizárólag meghatározott esetekben teszi lehetővé a nemzetbiztonsági szervek számára, hogy telefonbeszélgetéseket és személyes adatokat kérjenek el a telekommunikációs vállalatoktól.” -  írja a témában az origo.hu.

Elhiszem? Nehezen. Mondom, öreg szkeptikus vagyok.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://securitx.blog.hu/api/trackback/id/tr107476980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reszelő Aladár 2015.05.29. 11:32:42

Mindig az állambácsitól kell félni. Ehhez képest önként és dalolászva adjuk át leszemélyesbb adatainkat a Googlenek, Facebooknak, Microsoftnak, Apple-nel és társaiknak. Sőt mostmár amit nem osztunk meg, azt is náluk tároljuk a felhőben.
Elég egy figyelmetlenül átfutott adatkezesi tájékoztató (ki olvassa el egyátalán), és jogilag már a cégek védettek is.

Ez nem zavar senkit?
süti beállítások módosítása